Vind je jezelf soms ook een luierik?

Vind jij jezelf ook soms een luierik?

Onlangs kreeg ik een rekening voor een URL die ik blijkbaar jaren geleden gekocht heb: www.marijkehermans.be.

50 euro is het per jaar.

Dus al 200 euro die ik gewoon heb weggegooid omdat ik nog steeds niets met die website gedaan heb 🙈

Toch heb ik gewoon weer opnieuw voor een jaar betaald.
Omdat die website er ooit wel komt.
Daar vertrouw ik op. 

Zo ging het 4 jaar geleden namelijk ook.
Ik weet het nog heel goed.
In oktober 2018 zei ik tegen mijn business coach: “Ik ga mijn eigen website maken”
Daarmee bedoelde ik: een website waar ik mijn coaching en online marketing cursussen aan zou bieden, en waar ik helemaal mezelf zou kunnen zijn. 
Ik had al eerder een website gebouwd (die van vertelpunt.be copywriting), maar die vond ik te zakelijk. 

Wat heb ik toen meteen gedaan?

– www.marijkehermans.be & vertelpuntacademie.be gekocht 
– Een fotoshoot geboekt 
– Niki van Nikkeldesign ingehuurd voor de branding

En verder: niet veel 😅

Of toch:
– heel, heel, heel veel ideetjes in schriftjes genoteerd
– heel, heel, heel veel geluisterd en bijgeleerd over online marketing en branding
– heel, heel, heel veel ‘afgekeken’ bij rolmodellen
– heel, heel, heel veel uitgezocht wat ik nu eigenlijk wilde met mijn coaching
– heel, heel, heel veel uren in de ochtend of in de avond gedagdroomd over hoe het zou kunnen zijn

De website bleef ik vooruit schuiven. Ik leek het ook niet echt nodig te hebben, want mijn 1 op 1 coaching en online cursussen kreeg ik verkocht, met een simpele Mailchimp landingspagina (ik leer mijn klanten altijd dat je geen fancy website nodig hebt om te verkopen!).

Maar er was ook veel schaamte.
Hoe kan het, dat ik er na al die tijd maar niet in slaag om die website op poten te zetten? Ik ben nota bene een copywriter en online marketing experte! 🙈

Het was gewoon te akelig.
Deze website had een symbolische betekenis gekregen.
Het betekende het officiële begin van écht mijn goesting te doen met mijn zaak.
Want 3 jaar ervoor had ik de zaak van mijn vader overgenomen. En het leek zoveel makkelijker om op hetzelfde elan verder te gaan, in een huisstijl en met een toon die niet helemaal goed voelde, maar goed genoeg.

Die nieuwe website van Vertel.Academie, dat zou MIJN ding worden.
Daar kon ik helemaal zijn wie ik was.
En OH BOY, ik deed het bijna in mijn broek van de schrik!

In oktober 2020 was het dan zover: de website van Vertel.Academie was klaar en ik had niet trotser kunnen zijn op mezelf. 

En nu, 2 jaar later, kan ik met zekerheid zeggen dat het mijn zaak een ENORME boost heeft gegeven om mezelf te presenteren zoals ik ben, zonder fake gedoe.



En jij? Wat wil jij neerzetten in deze bijzondere, onrustige tijden? Een versie van jezelf die bij je past? Of een ideaal wat iemand anders van je verwacht?

Laat het me weten. Ik ben heel benieuwd of mijn verhaal je geïnspireerd heeft.

Liefs,
Marijke 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.